שגריר ארה"ב בישראל מאשים את התקשורת בביקורתיות כלפי ישראל

שלמה ריזל No Comments on שגריר ארה"ב בישראל מאשים את התקשורת בביקורתיות כלפי ישראל

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ביקר את הסיקור התקשורתי של העימותים בעזה: "9 מתוך 10 כתבות שנכתבו על העימות היו ביקורתיות כלפי ישראל; אף אחד מהמבקרים לא זיהה דרך פחות קטלנית שבה ישראל יכולה להגן על עצמה"

ראש הממשלה ושגריר ארה"ב בישראל צילום: חיים צח, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כנס "מדיניות ועיתונות" של סוכנות הידיעות "מדיה ליין" התקיים היום במלון מצודת דוד בירושלים, בו דנו עיתונאים ופוליטיקאים מובילים בסוגיות הבוערות ביותר בקרב אנשי התקשורת המסקרים את המזרח התיכון. מעל ל-150 מוזמנים השתתפו בכנס, שנערך על מנת לחגוג את פתיחת המשרד החדש של "מדיה ליין" בירושלים.

בדברי הפתיחה שנשא בבוקר האירוע, שגריר ארה"ב בישראל מר דויד פרידמן בירך את מדיה ליין והתייחס לסיקור התקשורתי של סבבי הלחימה האחרונים בעזה, אשר לדבריו היה לא מוצדק ברובו ולא מעמיק דיו: "בשלושת השבועות האחרונים הכותרות עסקו בעיקר במצב הלחימה בעזה. הרבה ביקורת על ישראל. חלקה לגיטימית… אני חושב שאפילו מדינת ישראל עצמה טרם השלימה את בדק הבית בעקבות מה שקרה. יכול להיות שהיו דברים שיכלה לעשות טוב יותר".

לדברי השגריר: "אני בטוח שתמיד אפשר למצוא דברים כאלו. אבל עם כל הביקורת שישראל קיבלה, אף לא אחד מהמבקרים זיהה דרך פחות קטלנית שבה ישראל יכולה להגן על עצמה בארבעת השבועות האחרונים. אם מה שקרה לא היה נכון – מהו הדבר הנכון לעשות? בסביבה התקשורתית שלנו 9 מתוך 10 כתבות על עזה מעבירות ביקורת קשה על ישראל".

פליס פרידסון, מנכ"לית מדיה ליין אמרה: "זהו כבוד גדול להשיק את המשרד החדש שלנו בירושלים. מדיה ליין לא משייכת את עצמה לשום זרם פוליטי, ממשלה, או ארגון חברתי אחר, והיא מסורה למשימה שהציבה לעצמה לפני 18 שנים – לספר סיפורי חדשות מדויקים, מעניינים, ובעלי קונטקסט ברור, מרחבי המזרח התיכון. לאורך השנים פעלנו לפי חוקי האתיקה העיתונאית הגבוהים ביותר בהצלחה רבה. זו הייתה מטרתנו לאורך 18 שנות פעילותינו, וזה מה שאנו עושים מאז, מדי יום".

סוכנות הידיעות האמריקאית Media Line  הוקמה בשנת 2000 במטרה לדווח מהמזרח התיכון בצורה שלמה ומקיפה תוך מתן ההקשרים הראויים. עיתונאי Media Line מסקרים אירועים בכל רחבי המזרח התיכון מדי יום – מרחובות רמאללה, צנעה, ירושלים, וטריפולי, וכך מספקים את נקודת המבט של כל הנראטיבים.

מעבר לסיקורים החדשותיים מרחבי האיזור, סוכנות הידיעות לוקחת חלק במספר יוזמות נוספות: מועדון העיתונאים במזרח התיכון, פורום נשים בתקשורת במזרח-התיכון, ותכנית התמחות לסטודנטים לעיתונות שמגיעים למשרדיהם בירושלים מכל רחבי העולם.



0 תגובות